South Luangwe (safari dag 2)

28 mei 2019

Afgelopen nacht wederom prima nacht gehad. Dit keer zonder paniek (met bijbehorend geluid) in de dierenwereld.

Opnieuw om vijf uur opgestaan en rond zes uur zaten we weer op de auto.
Je zou in eerste instantie denken dat wordt weer meer van hetzelfde maar we kunnen je verzekeren dat elke ronde door het park een unieke belevenis is, waarbij je telkens weer nieuwe dieren ziet of dieren nog eens opnieuw kunt bekijken (vanuit een andere hoek).

Vanmorgen, voor we het park in waren, begon al met overstekende giraffen. Verder (opnieuw) olifanten gespot en nog een aantal dieren die we gisteren ook gezien hadden. Toch konden we ook een nieuwe soort toevoegen aan ons lijstje (nu tenminste op korte afstand) en dat was een horde buffels.
Tussen twaalf en half vier was het weer vrij spelen wat bij ons in hield drie nijlpaarden op de wal en één in het water (Loeki). En dat terwijl onze soortgenoten op zo'n 500 meter in de rivier zaten.

Bij de tweede safari ronde vandaag heeft Egbert afgehaakt en was Tiem wel van de partij. Dat een safaritour uniek is en dat je nooit weet wat je precies kunt verwachten is vanavond onderschreven. Nadat we eerst bijna vast kwamen te zitten met ons safari auto liepen we 4 olifanten tegen het lijf. De eerste liep op minder dan 10 meter langs onze auto. De overige drie durfden niet en pas toen onze auto ruimte had gemaakt liepen ze door. Mooi gezicht. Daarna zijn we ook giraffen tegengekomen op vrij korte afstand.

Nog iets later kwam de klap op de vuurpijl. Een luipaard die in een greppel een Impala te pakken had gehad. Wij keken vanaf het maaiveld op dit schouwspel neer. Zie verder de foto'. Wat alles nog bijzonderder maakte was dat haar jong een paar honderd meter verder lag te wachten in de struiken.

Aangezien het hier al weer lang en breed bedtijd, laat ik het hier nu even bij. Morgen begint de reis terug . Dus mogelijk pas vanuit Kenia weer een bericht hier. Oh ja, nog een hoogtepunt vandaag. Marieke is niks verloren!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl